Monday 1 June 2009

勇气。

The Road Not Taken / Robert Frost
Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim,
Because it was grassy and wanted wear;
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,

And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I kept the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way,
I doubted if I should ever come back.

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I—
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

A poem I liked.
There is no right path, only the chosen path and the other path.



最近

我来到了一个交叉口

第一条路
布满了小碎石
道路弯弯曲曲的向浓密的树林里蔓延

浓密的树林遮住了前面的去向
可我依稀闻到了 春天百花齐放的气息
诱人的气息

第二条路
明亮的一条道路
在我的视线范围内 平顺的延升着
我几乎可以预计
沿着这条路是不会有错的
也许 在我看不见的未来
会有巨石挡路
不过 还是会平平顺顺
平平淡淡的没有惊喜

我 两者都一样兴奋
为未知而兴奋
可 前者多了更多的未知

今天
我,"partner in crime" 和 拉拉队长
谈了许久。。。。

下了第一“阶段”的重要决定
选了其一

那是
勇气,勇气。

回家时
拉拉队长的 sms :

能为自己做决定需要很多勇气,
所以先给自己掌声。
到了目的地再为自己喝彩。
希望你们微笑入梦。
我们一起加油!

加油! 加油!

No comments: